woensdag 6 september 2017

Lang niet gezien! en wat zomerkleding voor K.

Jeetje wat ben ik lang niet op dit blog geweest! Helemaal niet mijn bedoeling maar het kwam er gewoon niet van. Ik ben druk bezig met het afronden van mijn tweede haakboek, ik heb veel genaaid, veel nagedacht over wat ik wil gaan doen en bezig met het uitwerken van een nieuw idee. Daarnaast ben ik gisteren begonnen met de opleiding tot Costumière waar de komende tijd natuurlijk ook veel van mijn tijd in gaat zitten. En verder naai ik nog steeds heel veel kleding voor mijn dochters J. en K. 

In deze blogpost wil ik je een paar kledingstukken laten zien die ik genaaid heb voor K. voor afgelopen zomer. Allemaal favoriete kledingstukken die vaak de binnenkant van de wasmachine hebben gezien :)

Allereerst twee rokjes die uiteraard met blote benen gedragen kunnen worden maar waar een legging ook heel goed onder staat zodat ze wat langer gedragen kunnen worden. Vooral de grote zakken zijn favoriet. Ik heb dit patroon overigens al eens eerder gebruikt voor K. haar kerstoutfit van vorig jaar. Zie hier.

De eerste maakte ik van restjes. Een zwarte zomerjogging en een klein stukje gele stof met zebra's er op. Heel leuk met een geel T-shirtje er op.

Zonnige Zebra's Liv Skirt

















De tweede maakte ik van een stevige tricot vol met vrolijk fruit! Ik combineerde het met effen fuchsia roze tricot en felgroene boordstof. Echt een favoriet rokje van K.

Vrolijk Fruit Liv Skirt



















Als laatste een kniebroek van een schattige eenhoornprint. K. heeft een T-shirt met van die strijkpailletten waarbij het plaatje veranderd van een pony naar een eenhoorn. Perfect voor bij deze broek! Ik combineerde de stof met roze tricot en boordstof in ongeveer dezelfde kleur blauw. Ook dit setje heeft K. heel veel aangehad en ze heeft er heel veel complimenten op gekregen.

Eenhoorn Domi
















Ik heb nog meer voor K. genaaid waaronder haar favoriete zomerjurk maar dat laat ik je binnenkort zien. Ik moet er zelfs nog foto's maken...

Dossiers:

Patroon rok: Liv Skirt van Sofilantjes.
Stoffen: de stofjes voor deze rokjes kwamen uit mijn voorraad.
Fournituren: boordstof uit mijn voorraad. 
Maat: 110/116

Patroon broek: Domi Sweatpants van Sofilantjes.
Stoffen: effen stof uit eigen voorraad, eenhoornstof van LLFab Fabrics (helaas uitverkocht).
Fournituren: boordstof uit eigen voorraad.
Maat: 116

Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten