donderdag 21 september 2017

Gymtas

Als je naar groep 3 gaat, heb je gymkleding en -schoenen nodig want dan ga je écht gymmen. En het is natuurlijk wel erg praktisch als al die spullen in een handige tas zitten. Neemt tóch iets makkelijker mee. Dus doken K. en ik in mijn stoffenvoorraad (die gelukkig niet al te klein is) en vonden een paar super vrolijke stofjes waar K. direct verliefd op was. Vooral de poezen vind ze geweldig! Wat je niet ziet, is dat de voering van de tas lichtgroen is, dezelfde stof als de letters en de lusjes waar het koord door gaat.
















Vervolgens zijn we samen aan het meten en knippen gegaan, hebben ik letters uitgeknipt en heeft K. ze zelf met Vliesofix op de stof gestreken. Het omnaaien van de letters heb ik zelf gedaan maar K. heeft wel geholpen met het in elkaar naaien van de tas. Zij stuurde terwijl ik "gas" gaf. Ging perfect! Na een halve naad gestuurd te hebben zei ze: "Dit is leuk!". Geweldig toch? Ze merkte wel op een gegeven moment op "dat het wel lang duurde voor iets af was", :). 

















De paspel en het lint heb ik zelf genaaid, net als de tunnel voor de koordjes. K. is helemaal in haar nopjes met haar tas en heeft hem uitgebreid aan allebei haar juffen laten zien. En er nadrukkelijk bij verteld dat ze heeft geholpen met naaien. De juffen vonden haar natuurlijk ontzettend knap, net als ik!


















Dossier:

Patroon: vond ik hier
Stoffen: lagen al heel lang in de voorraad.
Fournituren: idem

Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten