donderdag 14 juli 2016

Korte broeken

Eerder maakte ik voor J. al een stoere korte broek met sterren en haar wens was toen: graag nog zo'n korte broek! En omdat ik fan ben van dit soort wensen, maakte ik zelfs twee korte broeken volgens precies hetzelfde recept als de vorige keer alleen dan een maat kleiner.



















De eerste maakte ik van een superleuk zwart-wit stofje met knalgele accenten. De bovenrand van de broek maakte ik van zwarte tricot.



















De tweede broek is van een stevige, canvasachtige stof van een katoen/linnen menging mét stretch. De kleur is lastig te omschrijven. Ik denk dat ecru of crème het dichtst in de buurt komt van de kleur. En wat deze stof pas écht leuk maakt, zijn de gouden accenten die op de stof zijn aangebracht.

















De bovenrand van deze broek maakte ik van een crèmekleurige boordstof.



















In eerste instantie vond ik de stof wat stug voor een kledingstuk maar toen hij eenmaal af was en J. hem had gepast, was ze laaiend enthousiast. "Hij zit écht heel erg lekker mam!" was haar oordeel. En daar doe ik het voor!

Dossier:
Patroon: Short 27 uit Knippie 3 juni-juli 2015
Stof: zwart-witte stretch en goudkleurige canvas met stretch, beiden uitverkocht
Maat: 164 

Marjolein


Geen opmerkingen:

Een reactie posten