donderdag 17 maart 2016

Twee broeken met lange-mouwen-shirts

Niet alleen J. groeit enorm hard, haar zusje K. kan er ook wat van! Ineens waren al haar lange broeken te kort. Niet erg prettig met de temperaturen die we nu nog (kunnen) hebben. Daarom heb ik voor haar twee broeken met bijpassende truitjes gemaakt.

Eerst maakte ik een stoere broek van een dunne denim met sterren. Het staat haar echt geweldig leuk!
De witte trui is dezelfde als ik voor J. maakte maar dan uiteraard een aantal maten kleiner. Zelfde patroon, zelfde stof, zelfde draagplezier.



Ik maakte beide patronen nog een keer maar dan van heel andere stofjes. De broek maakte ik nog een keer van een dunne ribstof met bloemetjes, het truitje van een knuffelzachte minky met verhoogde stippen.
























Opmerkingen: de broeken zitten zo in elkaar. Werkelijk waar een kind kan de was doen. Het patroon lijkt heel erg op dat van een legging, maar dan met een aparte tailleband met knoopsgatenelastiek. En daar wringt het wat mij betreft. Voor K. is de broek te wijd, ondanks dat ik de maat nam die bij haar taille hoort. Ik moet daardoor het elastiek zo strak aantrekken dat de stof aan de achterkant onder de taille bol gaat staan en de broek dus afzakt. Volgende keer probeer ik de taille één maat smaller. Eens zien of dat het probleem oplost.

Het patroon voor het truitje is een echte topper. De maten kloppen en ook dit patroon zit zo in elkaar. Het enige probleem dat ik met het roze truitje heb, is dat de stof minder rekt dan ik dacht en hij daardoor moeilijk over K. haar hoofd gaat. Zodra dat niet meer gaat is het einde oefening voor dit truitje. Volgende keer dat ik deze stof gebruik, neem ik óf boordstof óf ik maak de nekband langer zodat er meer ruimte is.

Al met al twee leuke outfits voor K. En wordt het straks warmer, dan kunnen deze broeken ook heel goed met een T-shirtje. Ze is dan ook wat meer gegroeid en hopelijk zitten de broeken aan de achterkant dan ook iets beter.

Dossiers:

Broeken
Patroon: Hosh Pants van Lou Bee Clothing
Stoffen: stretch denim met sterren gekocht bij Textielstad

              dunne ribstof gekocht op Marktplaats
Fournituren: knoopsgatenelastiek van de markt
Maat: 4T (104/110)

Shirt:
Patroon: Rowan Tee van Titchy Threads
Stof: wit breisel gekocht op Marktplaats

         roze minky dots gekocht bij stoffen.net
Maat: 4y (104/110)

Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten