vrijdag 3 juli 2015

Hanami olifanten top

Vorig jaar maakte ik voor K. een heel leuke jurk. Een Hanami jurk in een seersucker met olifanten print in donkerblauw, wit en mosterdgeel. Het stond haar geweldig en ze was werkelijk dol op die jurk.

Hanami jurk uit 2014
























Ik wilde voor dit jaar weer zo'n zelfde jurk naaien, in dezelfde stof, met dezelfde print maar dan in een andere kleurstelling. Helaas bestelde ik te weinig en ging een jurk echt niet lukken. Deze stof is namelijk maar 110 cm breed en daar heb ik me danig in vergist. Vorig jaar haalde ik makkelijk de jurk uit een meter stof, maar dit jaar lukt dat niet meer. Kleine meisjes worden immers groter!
Omdat de jurk dus niet ging lukken, stapte ik over op plan B. Het patroon heeft namelijk ook een korte variant die als top gedragen kan worden.
























Het patroon is werkelijk heerlijk om te naaien. Er zijn diverse opties zoals twee verschillende lengtes, twee verschillende soorten mouwen, twee verschillende achterkanten en met of zonder kraag. Keuze genoeg dus!

 

Ik koos voor vlindermouwtjes, geen kraag en een blinde rits als sluiting. Verder zijn het lijfje en de mouwtjes gevoerd met een dunne katoen waardoor bijna alle naden onzichtbaar zijn. En dat draagt niet alleen prettig, het ziet er ook nog eens zeer netjes uit.

Detail van de flutter sleeves
























K. vindt het topje geweldig! Ze wilde hem meteen aan. En hij past prima op de turquoise broek uit dit bericht. Maar nu ga ik toch óók nog een Hanami jurk maken...

Dossier:

Patroon: Hanami Dress and Top van Straight Grain
Versie: Top zonder kraag, met flutter sleeves en blinde rits in het achterpand
Stof: seersucker met olifantjes van Miss Matatabi en witte katoen van de markt
Maat: 4y / 104

Geen opmerkingen:

Een reactie posten