woensdag 8 juli 2015

Hanami deel 2

Na de te korte Hanami jurk die toen maar een topje werd, wilde ik de jurk ook nog maken. Gelukkig heb ik aan stoffen geen gebrek en na even zoeken vond ik dit stofje van Cloud 9 "Lotus Pond" in de stapel. Ik kocht het stofje bij miss Matatabi maar helaas is het daar inmiddels uitverkocht.
























Ook hier koos ik weer voor vlindermouwtjes (of flutter sleeves), geen kraag en de blinde rits als sluiting. En ook hier zijn het lijfje en de mouwtjes weer volledig gevoerd met dunne, witte katoen.
























De blinde rits had ik wat netter in kunnen zetten door dichter bij de tandjes te stikken maar dat is een les voor de volgende keer.
























De jurk zit K. als gegoten, hij is zelfs nog een ietsje te groot. Zelf vind ze hem prachtig, ze voelt zich een echte prinses in deze jurk.
























Dossier:

Patroon: Hanami Dress and Top van Straight Grain
Versie: Jurk zonder kraag, met flutter sleeves en blinde rits in het achterpand
Stof: katoen van Cloud 9 "Lily Pond" gekocht bij Miss Matatabi en witte katoen van de markt
Maat: 4y / 104


Geen opmerkingen:

Een reactie posten