donderdag 17 november 2016

Bomberjack


Wat doe je als je tienerdochter eind september naar je toe komt en een beetje schuchter zegt: "Mam, ik heb eigenlijk geen jas. Alleen maar mijn oude winterjas en die is nu veel te warm. En op de fiets is mijn vest weer veel te koud."? Dan ga je op zoek naar een leuk patroon voor een "tussenjas". Inmiddels past mijn lange dochter met beginnende vrouwelijke vormen bijna geen kindermodellen meer en moest ik dus gaan zoeken tussen de damespatronen.

Mijn oog viel op de "Ollie Bomber Jacket" van Sew a Little Seam. Een perfect model dat op verschillende manieren uitgevoerd kan worden. Ik koos voor een gevoerde jas met het oog op het voorjaar en de herfst.

De stof waren we ook al snel uit. J. koos voor een gebloemde stof met reliëfstructuur van
100% polyester. J. houdt er wel van om op te vallen!

















































Voor de voering koos ik een roze, glimmende tricot die ik ooit gekocht had maar die niet was wat ik dacht dat het was. Een miskoop dus. Als voering is hij echter perfect. Ik zocht er een mintkleurige boordstof bij voor de manchetten, kraag en heupband.








































De rits heeft dezelfde kleur maar net een tintje donkerder. Verder nog een klein stukje lila koord voor het ophanglusje, bijpassend garen en natuurlijk mijn eigen label!


Het in elkaar zetten was niet moeilijk al was het wel een hele klus. Omdat het om mijn eerste jas ging, heb ik er echt mijn tijd voor genomen om alles zo netjes mogelijk in elkaar te zetten en ik kan je zeggen dat dat heel behoorlijk gelukt is. J. heeft erg veel complimenten gekregen op haar jas! Ik ben vooral trots op de zakken. Ik had namelijk nog niet eerder dit soort zakken gemaakt.




















Inmiddels draag J. een winterjas maar de eerste weken van de herfst heeft ze deze jas met veel plezier gedragen. En omdat hij nog wat wijd was en eigenlijk iets te lang denk ik dat hij het voorjaar ook nog mee kan. Zij is er in ieder geval blij mee en dat is het belangrijkste.














































Dossier:

Patroon: Ollie Bomber Jacket van Sew a Little Seam
Stof: Jacquard bloemenstof van stoffen.net (helaas uitverkocht)
         roze tricot voering (geen idee meer waar vandaan)
Fournituren: rits, koordje, boordstof allemaal uit de voorraad
                    ritshanger van stoffen.net
Maat: 4/6 (S)

Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten