woensdag 17 juni 2015

Zo, mijn eerste bericht hier

Hallo, wat leuk dat je hier komt kijken! Misschien weet je al wie ik ben van mijn andere blog: "de Haakbaak". En misschien weet je het ook niet! Ik ben Marjolein en naast haken heb ik als hobby het naaien van kleding. En dan vooral kleding voor mijn twee dochters die op dit moment ruim 3,5 jaar en 10,5 jaar oud zijn. 
Verder hou ik erg van het bakken van lekkere dingen - alhoewel ik me daartoe beperk tot een af en toe anders groei ik dicht :) - en ben ik op zoek naar manieren om gezonder te eten. Met name minder suiker, meer groente en fruit en vooral meer variatie in ons menu.

Wat is mijn doel met dit blog? Ik wil graag voor mezelf een archief maken van alle kleding die ik naai. Leuk om af en toe terug te kijken! En handig om favoriete patronen terug te vinden of om veranderingen die ik gemaakt heb in een patroon te documenteren.
Daarnaast schrijf ik hier ook de recepten op die in ons gezin favoriet zijn. Als een soort kookschrift zeg maar. 

Het is natuurlijk niet zo dat ik vandaag pas begin met naaien. Ik naai eigenlijk al vanaf mijn 16e ongeveer. Ik begin alleen nu pas met een blog gericht op naaien. En ook bakken en koken doe ik al jaren alleen ben ik pas sinds kort echt bewust bezig met eten. Waar komt het vandaan? Wat doet het met je? Hoe maak ik het nog lekkerder? En - niet geheel onbelangrijk - hoe zorg ik er voor dat mijn kinderen het ook willen eten?

 Ik wens je veel plezier hier!


Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten